Hlavná stránka
Paintball Obchod Požičovňa Galéria Náš tým Kontakt

Paintballové scenáre

Team Deathmatch

Najznámejší a asi prvý paintballový scenár vôbec.
Počet tímov: 2, ale môže byť aj viac
Vybavenie: štartovacie pozície pre každý tím
Časový limit: nie je

Pravidlá:
  • všetci hráči začínajú hru na svojej štartovacej pozícii a nesmú ju opustiť skôr, ako sa začne samotná hra
  • hra začína zaznením zvukového signálu
  • zasiahnutý hráč je vyradený z hry
  • vyradený hráč nesmie slovami ani gestami naznačovať žiadne úmysly, alebo pozíciu protihráčov

Víťazstvo: vyhráva ten tím, ktorý vyradí všetkých súperových hráčov

Zajatie vlajky – Capture the Flag(CTF)

Počet tímov: 2
Vybavenie: dve základne a dve vlajky rôznej farby zavesené na viditeľnom mieste na základniach
Časový limit: 30 minút, alebo bez časového limitu

Pravidlá:
  • všetci hráči začínajú hru na svojej vlajkovej základni a nesmú ju opustiť skôr, ako sa začne samotná hra
  • zasiahnutý hráč je vyradený z hry
  • ak je hráč zasiahnutý vo chvíli, keď nesie vlajku, musí ju pustiť na zem tam, kde bol zasiahnutý, alebo ju zavesiť na najbližší objekt
    (nie na hráča)
  • vyradený hráč nesmie slovami ani gestami naznačovať žiadne úmysly, alebo pozíciu protihráčov
  • nesená vlajka musí byť stále viditeľná a mala by byť držaná v ruke, zaviazaná na ruke, alebo okolo krku. Hráč nesúci vlajku nesmie vlajku skývať. Nesmie vlajku hádzať

Víťazstvo: získanie nepriateľskej vlajky a jej doručenie na materskú základňu.
Taktická výhoda: základná myšlienka tejto hry je ukoristiť nepriateľskú vlajku. Ako náhle získate vlajku nechajte dvojicu hráčov pred nepriateľskou základňou pre prípad, že sa budú vracať s Vašou vlajkou. Nie je potrebné nechávať tu celý tím. Na ochranu vlastnej vlajky stačí dvojica hráčov, pretože cieľom nie je zastaviť protivníka, ale pokúsiť sa mu zabrániť v získaní Vašej vlajky. Cieľom je spomaliť jeho postup a získať tak čas pre Vašich útočníkov. Pokiaľ máte viac útočníkov, je jednoduchšie pre Vás ukoristiť nepriateľskú vlajku. Útočníci by mali zostávať vo väčších skupinách, pretože ak narazíte na silnejšieho protivníka budete porazení. V množstve je sila.

Zasiahnutý, ale nevyradený - Down but not out

Ide o hru na štýl “Capture the flag”, ale s jednou výhodou. Jednoduchý dotykom od spoluhráča sa môže hráč vrátiť späť do hry v prípade,
že bol zasiahnutý.
Počet tímov: 2
Vybavenie: štartovacie miesto a vezenie pre každý tím
Časový limit: doporučený časový limit je 30 minút

Pravidlá:
  • tími zostávajú na štartovacom stanovišti, pokiaľ nezaznie signál
    na začiatok hry
  • vyradený hráč nesmie slovami ani gestami naznačovať žiadne úmysly, alebo pozíciu protihráčov
  • každý hráč, ktorý je zasiahnutý, je poslaný do súperovho vezenia
  • väzni musia zostať vo väzení dovtedy, pokiaľ sa ich nedotkne tímový hráč. Po dotyku sa môže vrátiť do hry.
  • každý hráč sa môže vo väzení voľne pohybovať
  • tími môžu nechať hráčov na ochranu väzenia

Víťazstvo: získať do väzenia všetkých súperov, alebo ich mať viac,
ako protivník v momente ukončenia hry
Taktická výhoda: je potrebné zamestnávať súpera a trafiť ho skôr, ako sa to podarí jemu. Najlepšia taktika bude strieľať a bežať. Keď narazíte na viacero súperov, je lepšie sa stiahnuť. Stráže by mali byť umiestnené vo väzení, aby zabránili kontaktu väzňov a osloboditeľov a v prípade oslobodenia ich opäť zajali.

Gettysburg

Ide o hru na štýl “Capture the flag”, ale na tému americkej občianskej vojny.
Počet tímov: 2
Vybavenie: nesmú sa používať žiadne zásobníky, tuby, alebo akékoľvek zásobníky na guličky. Dve vlajkové základne a dve vlajky zavesené na základni.
Časový limit: doporučený časový limit je 30 minút

Pravidlá:
  • tími zostávajú na štartovacom stanovišti, pokiaľ nezaznie signál
    na začiatok hry
  • zasiahnutý hráč je vyradený z hry
  • vyradený hráč nesmie slovami ani gestami naznačovať žiadne úmysly, alebo pozíciu protihráčov
  • hráči musia nabíjať guličky rukou a ďalšia gulička môže byť nabitá
    až po výstrele
  • ak je hráč zasiahnutý vo chvíli keď nesie vlajku, musí ju pustiť na zem tam, kde bol zasiahnutý, alebo ju zavesiť na najbližší objekt
    (nie na hráča)

Víťazstvo: získať nepriateľskú vlajku a doručiť ju na vlastnú základňu
Taktická výhoda: viac ako v iných hrách, kde je obmedzené strelivo,
platí zásada, že bezpečnejšie je v skupine a rozhoduje ich palebná sila. Pokúste sa koordinovať jednotky tak, jedna pálila a druhá nabíjala. Postavte si svoje jednotky do rady a priraďte im čísla. Nech si zapamätajú, aké sú čísla - párne alebo nepárne. Počas hry môže dať kapitán pokyn strieľajú párny a nepárny nabíjajú, atď.

Lov zajaca

Jeden hráč sa musí brániť niekoľkým protihráčom.
Počet tímov: 2 – zajac (jeden hráč) a lovci (viac hráčov)
Vybavenie: jeden hráč robí dobrovoľne zajaca. Jeho výhody sú dve:
zajac dostane semi-automat a štít, alebo má neobmedzené množstvo munície
a ostatní hráči majú dvadsať guličiek na hru.
Časový limit: doporučený časový limit je 20 minút

Pravidlá:
  • zajac má po začatí hry 5 minút na zaujatie pozície a po tomto čase zaznie signál a lovci vyrážajú na lov
  • všetci lovci musia začínať z rovnakého miesta a v rovnakom čase
  • pokiaľ má zajac semi-automat a štít, tak zásahy do štítu sa nerátajú
    ako vyradenie
  • pokiaľ sa hrá varianta s obmedzeným strelivom pre lovcov, lovec, ktorému dôjde strelivo je automaticky vyradený z hry
  • zasiahnutý hráč je vyradený z hry
  • vyradený hráč nesmie slovami ani gestami naznačovať žiadne úmysly, alebo pozíciu zajaca

Víťazstvo: ak si zajac preži, ak si lovec zasiahni zajaca
Taktická výhoda: ak si zajac, pohybuj sa, nezostávaj príliš dlho na jednom mieste. Vyhýbaj sa veľkým skupinám lovcov. Pokús sa dostať postupne každého – pekne po jednom. Lovci – vytvorte líniu cez celé ihrisko a postupujte pomaly dopredu. Nechajte niekoľkých lovcov mimo línie ako nadháňačov.
Tí budú strieľať náhodne do skrýš, aby vyplašili zajaca. Uzavrite zajaca na mieste, na ktorom nemá šancu uniknúť, napr. roh ihriska. Táto hra je výborná na záver paintballu, obzvlášť pri variantoch s obmedzeniami. Veľa hráčov chce hrať túto hru, pretože nemajú dostatok guličiek na veľké bitvy v hrách Capture the flag. Táto hra umožní viac hier bez obavy o spotrebu guličiek.

Charge of the Light Brigade

Tímy musia vyvesiť svoju vlajku na nepriateľskej základni.
Počet tímov: 2
Vybavenie: dve základne, dve vlajky zavesené viditeľne pri základniach
Časový limit: 20 minút

Pravidlá:
  • všetci hráči začínajú hru na svojej vlajkovej základni a nesmú ju opustiť skôr, ako sa začne samotná hra
  • všetci hráči musia začínať z rovnakého miesta a v rovnakom čase
  • zasiahnutý hráč je vyradený z hry
  • ak je hráč zasiahnutý vo chvíli, keď nesie vlajku, musí ju pustiť na zem tam, kde bol zasiahnutý, alebo ju zavesiť na najbližší objekt
    (nie na hráča)
  • vyradený hráč nesmie slovami ani gestami naznačovať žiadne úmysly alebo pozíciu protihráčov
  • nesená vlajka musí byť stále viditeľná a mala by byť držaná v ruke, zaviazaná na ruke, alebo okolo krku

Víťazstvo: vyvesiť svoju vlajku na nepriateľskej základni
Taktická výhoda: Najlepšie, čo môžete urobiť je to, že zakážete nosičovi vlajky, aby sa zapájal do kontaktu s protivníkom. Určite aspoň dvoch hráčov, ktorí ho budú strážiť a brániť a určite ich náhradníkov pre prípad ich zasiahnutia (vypadnutia). Nechajte nosiča vlajky za svojim chrbtom.

Lovec

Hráči sa pohybujú po ihrisku a získavajú trofeje od ostatných.
Počet tímov: hrá sa individuálne
Vybavenie: každý hráč má tri pásky - trofeje na jednej ruke. Rozpŕchnu
sa po ihrisku. Zvukový signál bude znieť každých 5 minút.

Pravidlá:
  • všetci hráči musia začínať hru na svojej vlajkovej základni a nesmú ju opustiť skôr, ako sa nezačne hra
  • zasiahnutý hráč si ľahne na zem a zaostane bez pohybu a ticho
    až do zaznenia ďalšieho zvukového signálu
  • ďalší hráč, nemusí to byť ten, kto ho zasiahol, má čas do zaznenia zvukového signálu na zobratie pásky - trofeje. Môže byť zobraná
    iba jedna trofej.
  • po zaznení zvukového signálu je hráč opäť v hre
  • hráči môžu byť zasiahnutý pri zbieraní trofejí a ďalší hráč si môže zobrať trofeje od oboch
  • po odobratí všetkých trofejí, je hráč von z hry
  • trofeje musia byť zaviazané na ruke
  • vyradený hráč nesmie slovami ani gestami naznačovať žiadne úmysly, alebo pozíciu protihráčov

Víťazstvo: hráč s najväčším počtom trofejí vyhráva
Taktická výhoda: Chráňte si svoj chrbát pri zbieraní trofejí a čas zvukového signálu. Niekedy záleží na sekundách, keď sa zasiahnutý hráč vracia do hry.

Kopnúť do kýblika

Namiesto vlajok má každá vlajková základňa kýblik položený na zemi. Musíte doň kopnúť, aby ste vyhrali.
Počet tímov: 2
Vybavenie: dve vlajkové základne, dva tímy, namiesto vlajok kýblik položený
vo vnútri vlajkovej základne. Kýblik by mal byť ľahký, plastový.
Časový limit: doporučený časový limit je 15 minút

Pravidlá:
  • všetci hráči musia začínať hru na svojej vlajkovej základni a nesmú
    ju opustiť skôr, ako sa nezačne hra
  • kýblikom nesmie byť hýbané
  • ak je hráč pred kopnutím do kýblika zasiahnutý, kopnutie neplatí
  • vyradený hráč nesmie slovami ani gestami naznačovať žiadne úmysly, alebo pozíciu protihráčov

Víťazstvo: kopnúť do kýblika
Taktická výhoda: trik spočíva v hromadnom útoku na nepriateľskú základňu
s maximálnym počtom ľudí a hlavne tak rýchlo, ako je to možné. Najlepšie
je dohodnúť si signál na útok. Dôležité je, aby sa aspoň jeden dostal
do nepriateľskej základne a kopol do kýblika.

Obrana a útok

Výborné na tréning obrany a útoku na vlajkové základne, alebo na rýchlu
a nespútanú bitvu bez prikrádania sa.
Počet tímov: 2 tímy – obrancovia a útočníci
Vybavenie: zvoľte miesto, ktoré sa dobre bráni: to bude vlajková základňa. Obrancovia budú obmedzení vlajkovou základňou.
Časový limit: doporučené – 10 minút, možné meniť v závislosti od veľkosti ihriska, počtu hráčov, úkrytov, atď.

Pravidlá:
  • tímy zostávajú na štartovacom stanovišti pokiaľ nezaznie signál
    na začiatok hry
  • obrancovia nemôžu opustiť oblasť vlajkovej základne
  • útočníci môžu útočiť z ľubovoľného miesta na ihrisku
  • zasiahnutý hráč je vyradený z hry
  • vyradený hráč nesmie slovami ani gestami naznačovať žiadne úmysly, alebo pozíciu protihráčov

Víťazstvo: útočníci - získať vlajku / obrancovia - zastaviť útočníkov
Taktická výhoda: obrancovia nech zaujmú pozície v najkrajnejších rohoch Vášho územia. Ak budete musieť ustupovať, budete mať kde. Útočníci, pošlite hlavné sily jedným smerom a niekoľko záškodníkov iným smerom. Musíte sa rýchlo premiestňovať a nedať šancu obrancom zareagovať na Váš útok.

Paintburner

Táto hra je výborná na koniec dňa. Dobre sa pri nej odreaguješ a nezáleží
na tom, či vyhráš alebo prehráš.
Počet tímov: niekoľko trojčlenných tímov
Vybavenie: zostavte maximálny počet tímov. Vyradení hráči budú čakať
na dohodnutom mieste tak dlho, pokiaľ sa ich nenazbiera na nový tím.
Tímy začínajú na rôznych miestach na ihrisku.
Časový limit: doporučený časový limit je 30 minút

Pravidlá:
  • tímy zostávajú na štartovacom stanovišti pokiaľ nezaznie signál
    na začiatok hry
  • akonáhle je hráč zasiahnutý, odchádza na vyznačené miesto
  • zasiahnutý hráč je vyradený z hry do doby vzniku nového tímu
  • ak sú na vyznačenom mieste viac ako traja hráči, zapájajú sa do hry
    ako nový tím
  • vyradený hráč nesmie slovami ani gestami naznačovať žiadne úmysly, alebo pozíciu protihráčov

Víťazstvo: vyhráva každý
Taktická výhoda: držte sa blízko hraníc ihriska. Aspoň budete vedieť,
že nemáte nikoho za chrbtom. Akonáhle budete počuť streľbu,
utekajte na slepú stranu útočiacich tímov. Pozor na chrbát.

Posily

Jedna z variant na štandardnú hru Capture the Flag, ale tímy sa môžu vracať pre posily a hráči, ktorý boli vyradený z hry sa vracajú naspäť na obranu základne.
Počet tímov: 2
Vybavenie: dve vlajkové základne a dve vlajky
Časový limit: doporučený časový limit je 30 minút

Pravidlá:
  • tímy zostávajú na štartovacom stanovišti pokiaľ nezaznie signál
    na začiatok hry
  • zasiahnutý hráč sa vracia naspäť na základňu
  • jeden hráč má špeciálnu pásku na rukáve. Iba ten môže ísť na základňu vyzdvihnúť posily.
  • pokiaľ je tento hráč zasiahnutý, vracia sa na základňu a spolu s hráčmi, ktorý chcú znova hrať sa vracia naspäť do hry. Ostatní bránia základňu. Hráč s páskou sa do hry vracia vždy.
  • hráč, ktorý sa vráti na základňu sa musí fyzicky dotknúť vlajky,
    aby sa stal aktívnym obrancom
  • ak nie je vlajka na základni, hráči sa považujú za vyradených,
    akonáhle vstúpia do základne
  • hráči, ktorí sú zasiahnutí sú mimo hry do momentu, pokiaľ sa nedotknú vlajky. Hráči, ktorí sú zasiahnutí na základni sú mimo hry bez návratu.
  • nesená vlajka musí byť stále viditeľná a musí byť držaná v ruke, zaviazaná cez ruku, alebo na krku.
  • vyradený hráč nesmie slovami ani gestami naznačovať žiadne úmysly, alebo pozíciu protihráčov

Víťazstvo: získajte súperovu vlajku a doneste ju na svoju základňu
Taktická výhoda: zapamätajte si, že každý vyradený hráč sa vracia naspäť
na svoju základňu a bráni ju

POW

Hráči musia zachrániť svojich uväznených kamarátov.
Počet tímov: 2
Vybavenie: štartovacie miesto a väzenie pre oba tímy
Časový limit: doporučený časový limit je 30 minút

Pravidlá:
  • tímy zostávajú na štartovacom stanovišti pokiaľ nezaznie signál
    na začiatok hry
  • každý hráč, ktorý je zasiahnutý, je poslaný do väzenia súperovho tímu (napr. modrý hráč je poslaný do základne červených)
  • väznený hráči musia zostať vo väzení do chvíle, keď sa ich dotkne
    ich tímový hráč. Potom sa môže vrátiť do hry.
  • každý hráč sa musí vo väzení voľne pohybovať
  • tím môže nechať hráčov vzadu na ochranu väzenia
  • vyradený hráč nesmie slovami ani gestami naznačovať žiadne úmysly, alebo pozíciu protihráčov

Víťazstvo: dostať do väzenia všetkých hráčov súpera, alebo ich mať viac
ako protivník v momente ukončenia hry
Taktická výhoda: je potrebné zamestnávať protivníka a zasiahnuť protivníka skôr, ako on zasiahne Vás. Najlepšia taktika je strieľať a utekať. Keď narazíte
na viacero súperov, je lepšie sa stiahnuť. Stráže by mali byť umiestnené
vo väzení, aby zabránili kontaktu väzňov a osloboditeľov a v prípade oslobodenia ich opäť zajali.

RECON

Malé tímy musia prejsť niekoľkými kontrolnými stanoviskami. Problém je v tom, že všetky tímy musia prejsť rovnakými stanoviskami. Je to výborný variant
pre nočnú hru.
Počet tímov: niekoľko 5 členných tímov
Vybavenie: kontrolné stanovisko (pre každý tím jedno). Sú rozmiestnené
po celom ihrisku a jasne označené zástavkou, alebo niečím podobným.
Každé stanovisko má taktiež ceruzku inej farby. Každý hráč má hraciu kartu, ktorú ma pripevnenú na zápästí. Každý tím začína hru blízko kontrolného stanoviska.
Časový limit: doporučený časový limit je 20 minút

Pravidlá:
  • tímy zostávajú na štartovacom stanovišti pokiaľ nezaznie signál
    na začiatok hry
  • hráči musia označiť kartu farebnou ceruzkou na každom stanovisku
  • každý člen tímu by sa mal pokúsiť o označenie svojej karty,
    aj keď to nie je povinné
  • body zasiahnutých hráčov sa do celkového skóre nezapočítavajú
  • zasiahnutý hráč je vyradený z hry
  • vyradený hráč nesmie slovami ani gestami naznačovať žiadne úmysly, alebo pozíciu protihráčov

Počítanie bodov:
1 bod za každú farbu na karte hráča
5 bonusových bodov, ak má každá karta hráčov z jedného tímu najmenej
dve farby
5 bonusových bodov za každú ďalšiu farbu, pokiaľ sú všetky karty tímu označené
2 bonusové body pre každého člena tímu, ktorý má na karte všetky farby

Víťazstvo: tím s najväčším počtom bodov
Taktická výhoda: pokiaľ sa rozhodnete zbierať body, vytvorte kruhovú obranu okolo kontrolného stanoviska. Mali by ste byť otočený tvárou smerom von. Každý hráč ide postupne a označí svoju kartu. Pokiaľ budete napadnutý, nebudete zaskočený ako skupina pri kontrolnom stanovisku. Výborný scenár pre nočnú hru.

Súboj

Dvaja hráči si vyjasňujú otázku cti. Hra je výborná pri nerozhodnom výsledku, alebo na voľnú chvíľu, keď ste vyradený na začiatku hry.
Počet tímov: dvaja hráči ako súperi, jeden ako rozhodca
Vybavenie: voľný priestor, najlepšie taký, aby každý mohol urobiť desať krokov
Časový limit: 30 minút

Pravidlá:
  • hráči sa k sebe postavia chrbtom. Rozhodca stojí 3 metre mimo.
  • každý hráč je vyzbrojený zbraňou. Každá zbraň je nabitá iba jednou guličkou a je pripravená k výstrelu.
  • na povel rozhodcu: "Páni, toto je záležitosť cti. Na môj pokyn prejdete desať krokov, potom sa otočíte a vystrelíte. Ak sa niekto otočí skôr,
    ako napočítam do desať, bude mojou povinnosťou zastreliť ho!".
  • súperi potom krokujú podľa počítania rozhodcu. Akonáhle zaznie desať, otočia sa proti sebe a strieľajú.
  • ráči nesmú urobiť krok na stranu, alebo zaľahnúť. Môžu si pokľaknúť,
    ak chcú.
  • nepridávať ďalšie pravidlá

Víťazstvo: hráč, ktorý nebol zasiahnutý vyhráva
Taktická výhoda: najlepšie je počkať. Platí pravidlo, že osoba, ktorá prvá vystrelí nevyhráva.
Držte zbraň dole a nezdvíhajte ju skôr, pokiaľ nie ste otočený tvárou
k protihráčovi. Potom ju zdvihnite. Pokiaľ zdvihnete zbraň skôr ako sa otočíte, hýbete zbraňou horizontálne a zaoberáte sa niečím, čo je v podstate vertikálny cieľ.

Záchrana rukojemníkov

Jeden tím musí zobrať druhému tímu rukojemníka a vrátiť ho naspäť
bez zranenia.
Počet tímov: 2 – teroristi a záchrancovia
Vybavenie: teroristi si vyberú jedného zo záchrancov, ktorý bude robiť rukojemníka. Sú označené dve miesta na držanie rukojemníkov. Poloha jedného miesta je prezradená záchrancom. Teroristi nevedia ktoré. Určite miesto,
kde záchrancovia musia dopraviť rukojemníkov a tak vyhrať hru.
Toto miesto sa bude volať útočisko a teroristi budú vedieť, kde sa nachádza.
Časový limit: doporučený časový limit je 30 minút

Pravidlá:
  • teroristi majú 5 minút na to, aby odvliekli rukojemníka na jedno z dvoch miest na to určených.
  • hra začína zaznením zvukového signálu
  • teroristi nemôžu premiestniť rukojemníka z vyznačenej oblasti
  • rukojemník sa nemôže pokúsiť o útek
  • pokiaľ je rukojemník zasiahnutý, tím, ktorý ho ma v držaní, tak ho stráca
  • rukojemníka musí sprevádzať minimálne jeden záchranca, keď sa vracia do útočiska
  • pokiaľ rukojemník zostane z akéhokoľvek dôvodu sám, musí zostať
    na mieste do príchodu ďalších záchrancov. Môže volať o pomoc.
  • zasiahnutý hráč je vyradený z hry
  • vyradený hráč nesmie slovami ani gestami naznačovať žiadne úmysly, alebo pozíciu protihráčov

Víťazstvo: teroristi – zastavenie záchrancov a zabránenie dosiahnutiu útočiska / Záchrancovia – zachrániť rukojemníka a doviesť ho do útočiska.
Taktická výhoda: je veľký rozdiel medzi záchranou vlajky a živého rukojemníka. Vlajka nehovorí, nechce sa zastaviť, odpočívať a nemôže sa za teba schovávať. Musíte chrániť rukojemníka za každú cenu. Keď je pri druhom tíme, musíte byť veľmi opatrný, pretože pokiaľ ho zasiahnete, strácate hru. Hráči môžu stáť pri rukojemníkovi dosť blízko, pretože súperi pravdepodobne nebudú riskovať zásah rukojemníka.

Zastreľ veliteľa

Tímy sa snažia vyradiť kapitána zo súperovho tímu.
Počet tímov: 2
Vybavenie: Dve základne. Jeden člen tímu je označený ako kapitán. Kapitán
je priviazaný 6 metrovým lanom k nepohyblivému objektu (napr. strom) pre spestrenie hry. Ďalším spestrením môže byť limit 20 guličiek pre všetkých hráčov okrem kapitána.
Časový limit: 30 minút

Pravidlá:
  • všetci hráči začínajú hru na svojej vlajkovej základni a nesmú ju opustiť skôr, ako sa začne samotná hra
  • hra začína zaznením zvukového signálu
  • kapitán sa nemôže odviazať
  • Vo variante s obmedzeným strelivom si nesmú hráči vypomáhať svojimi paintballovými guličkami
  • zasiahnutý hráč je vyradený z hry
  • vyradený hráč nesmie slovami ani gestami naznačovať žiadne úmysly, alebo pozíciu protihráčov

Víťazstvo: vyradenie kapitána protihráčov z hry
Taktická výhoda: vyberte hráčov, ktorý budú chrániť kapitána pri vlajkovej základni. Inou taktikou môže byť vyčlenenie celého tímu na obranu kapitána, zaujať obranné postavenie a vyčkávať. Nezáleží na tom, ako dlho to bude trvať. Treba čakať, pokiaľ sa neobjavia protivníci. Možno sa budú pokúšať
o rovnakú vec. Tím, ktorý bude mať najviac trpezlivosti väčšinou vyhrá.

Zradca

Musíte vyraziť a zničiť nepriateľského vodcu, ale pri tom treba dávať pozor. Jeden z Vašich je zradca.
Počet tímov: 2
Vybavenie: dve vlajkové základne ako štartovacie stanovisko, balíček kariet
Časový limit: doporučený časový limit je 30-45 minút

Pravidlá:
  • z balíčku kariet vyberte dvoch kráľov a dvoch horníkov
  • doplnte ďalšie ľubovoľné karty tak, aby celkový počet hráčov súhlasil
    s počtom kariet
  • z kariet sa vytvoria dva balíčky, v ktorom bude jeden kráľ a jeden horník
  • z balíčkov kariet si potom ťahá každý tím
  • iba hráči, ktorí majú kráľov ukážu karty. Sú to vodcovia - kapitáni tímov
  • hráči, ktorí si vytiahli horníka sú zradcovia. Títo nesmú ukázať svoje karty, aby neprezradili svoju identitu.
  • vodcovia budú označený páskou uviazanou cez ruku
  • zradcovia sa môžu obrátiť proti svojmu tímu kedykoľvek to uznajú
    za vhodné
  • všetci hráči začínajú hru na svojej vlajkovej základni a nesmú ju opustiť skôr, ako sa začne samotná hra
  • hra začína zaznením zvukového signálu
  • zasiahnutý hráč je vyradený z hry
  • vyradený hráč nesmie slovami ani gestami naznačovať žiadne úmysly, alebo pozíciu protihráčov

Víťazstvo: zničiť vodcu nepriateľského tímu. Ak zradca zničí vodcu svojho tímu, vyhráva tím protivníka.
Taktická výhoda: Ako vodca musíš držať všetkých členov svojho tímu pred sebou. Nikomu never. Držte ich pred sebou a na dohľad. Potom bude ťažké, aby sa zradca otočil proti tebe. Ako zradca musíš byť opatrný a vyčkávať
do chvíle pokiaľ opadne u vodcu ostražitosť a potom treba udrieť.
Nikto by ťa nemal odhaliť pred vyradením vodcu.

Blackjack

Ide o štandardnú hru "Zajatie vlajky – Capture the Flag", ale každý hráč dostane iba 21 guličiek na celú hru. Je to dobrá hra pokiaľ chcete hrať zároveň s high-tech aj low-tech zbraňami. Semi-automat potom nemá prevahu nad pumpou.
Počet tímov: 2
Vybavenie: dve základne a dve vlajky zavesené na viditeľnom mieste
na základniach. Každý hráč má po 21 guličiek.
Časový limit: 30 minút

Pravidlá:
  • všetci hráči začínajú hru na svojej vlajkovej základni a nesmú ju opustiť skôr, ako sa začne samotná hra
  • hra začína zaznením zvukového signálu
  • je zakázané požičiavanie guličiek medzi hráčmi
  • keď hráč vystrelí všetky svoje guličky, končí hru
  • nesená vlajka musí byť stále viditeľná a mala by byť držaná v ruke, zaviazaná na ruke, alebo okolo krku
  • ak je hráč zasiahnutý vo chvíli keď nesie vlajku, musí ju pustiť na zem tam, kde bol zasiahnutý, alebo ju zavesiť na najbližší objekt
    (nie na hráča)
  • zasiahnutý hráč je vyradený z hry
  • vyradený hráč nesmie slovami ani gestami naznačovať žiadne úmysly, alebo pozíciu protihráčov

Víťazstvo: získanie nepriateľskej vlajky a jej doručenie na materskú základňu
Taktická výhoda: najlepšia taktika je zostať spolu, pretože každý hráč má
iba 21 guličiek

Dobývanie - Conquest Mod - CM

Obsadzovanie nepriateľského územia.
Počet tímov: 2
Vybavenie: kontrolné body (základne), alebo vlajky, ošetrovňa
Časový limit: nie je, prípadne 30 minút

Pravidlá:
  • všetci hráči začínajú hru na svojej vlajkovej základni a nesmú ju opustiť skôr, ako sa začne samotná hra
  • hra začína zaznením zvukového signálu
  • cieľom dobývania je redukovať územie nepriateľského tímu tak,
    že obsadzujete kontrolné body (základne) a tým že znižujete počet nepriateľských vojsk
  • čím má Váš tím viac kontrolných bodov obsadených tým rýchlejšie
    sa môže z týchto bodov mobilizovať a postupovať, preto je Vašim cieľom týchto kontrolných bodov obsadiť a ubrániť čo najviac a najdlhšie
  • v súvislosti s kontrolnými bodmi sa dosť často použivajú vlajky, ktoré
    sa na nich umiestňujú, aby bolo vidno komu kontrolný bod patrí.
    Aby sa dalo z týchto bodov útočiť, tak veľa krát slúžia aj ako ošetrovňa, kam sa chodia hráči tzv. respownut (oživit) po zásahu.

Víťazstvo: získať a udržať čo najviac kontrolných bodov
Taktická výhoda: dobrá tímová hra, komunikácia, koordinácia a stratégia
je tu základ

Návrat hore

Vyrobila spoločnosť DM SOFT SK, s.r.o.